Brevet till Mor

Finaste Mamma, hej och god jul!
Hur har ni det uppe i Himlen? Ett är då säkert, ni kan då inte ha lika mycket snö som vi har här nere, det blev en sån där vit jul som man hade när man var liten. Du minns vá? Pulkaåkning, knarret under skorna när vi gick till kyrkan, den där varma leopardmössan som jag fick av dig i julklapp, Lufsen som var alldeles vit runt nosen och du skjutsade mig på sparken. Signe, Linnea och berra som kom med julklappar från stockholm och en liten slant för att hjälpa oss med julmaten. Jaa, man har mycket minnen, både ljusa och mörka. Men idag, på julafton, är det bara dom ljusa minnena som ska råda. Vet du mamma, än idag är jag på väg att ringa till dig, trots att det är 1 1/2 år sedan du gick över till den andra sidan. Det är svårt att inte få höra din röst igen. Nu under julen är det extra jobbigt att inte ha sin familj hos sig. Visst, Bosses familj träffas och delar ut julklappar så ensamma är vi inte, men det känns lite tomt i hjärtat, jag saknar " de mina ". Jag brukar tänka på alla de familjer som bråkar, super och slåss och är elaka mot varandra, jag är glad att jag slapp uppleva det under min uppväxt. Aldrig att du var arg eller höjde rösten åt mig, trots att jag ibland var irriterad och dum och trotsig så bemötte du mig med kärlek. Det är en fin gåva som jag burit med mig genom livet. Även din styrka, mamma, har jag fått. Tack mamma för allt och GOD JUL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0