En Selma tack.....

Idag kom det in en kille på fiket.Han tittade sej omkring och sen frågade han vad en kopp kaffe kostade? 20 riksdaler, svarade jag. Men va fan, sa han, vá dyrt. Men hallå, det ingår ju påtår oxå i det priset, det är väl inte så dyrt...Han tittade på mig under kepsen och undrade om det gick bra att han satt på fiket en stund även fast han inte köpte nåt. Ja, svarade jag, det är lugnt. Efter några minuter kom han fram till mig igen och frågade om inte han kunde få ta en kaffe gratis, han hade bara en 500-ring och ville inte spräcka den.?? Öhh, men jag har växel, sa jag. Men fattar du inte, sa han, jag pallar inte med å växla....Schyssta, jag kommer ikväll med en tjuga för fan. Litar du inte på mig för jag är en svartskalle eller?? Tror du inte jag betalar vá?? Men då kan du väl betala nu istället....Öh!! kontrade jag. Äh, jävla skitkärring svor han och stegade ur fiket med riktiga älg-kliv. Jaha, vad händer nu?? Vart kan jag gömma mig när han kommer tillbaka med sina 10 polare för att skjuta ner mej?? Bakom bullarna är det för trångt, bakom kaffe-maskinen kommer jag inte in, toaletten vågar jag inte låsa för jag har cell-skräck...Shit pommefrite, måste röka för att lugna nerverna. Varför kunde jag inte bara ge honom en java för?? Jo, det ska jag berätta. Hade han bara sagt som det var, att han inte hade några pengar så hade han fått kaffe gratis, men det där jiddret om att han inte ville växla och det sabbade min givmildhet. Jag blev fucking irriterad alltså....that´s it! Ok, kommer han med sina polare så får dom välja vad dom vill, bara dom skonar mej, arma kärring. Ojj, nu kommer dom....måste sluta...God bless!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0