Hej igen.....

När jag tittade ut genom fönstret på Caféet så såg jag en av förortens original( Jaa, det finns flera, bl.a jag) komma gående över torget. Kom att tänka på en incident som hände för ett tag sen. Jag hade varit och handlat och den här mannen ropade till mej: Hallå där Snygging,( han brukar ropa det ) och jag blev ju lite smickrad och hejade glatt tillbaka. Han är känd för att titta lite väl djupt i glaset och jag tycker han borde tänka på procenten, men, men. Nåväl, fortfarande lite rosen-röd om kinderna kom jag hem och berättade för min dotter och hennes kompis vad den här mannen hade sagt. Då tittar kompisen på mej och säger: Men Marie, var det Han!! Han är ju full och han ska man absolut inte tro på!!! Snacka om snopen jag blev....Det sägs att av barn och fyllisar får man höra sanningen och dels hade jag hört en sak av en fyllis, och en annan sak av ett barn...Hur skulle jag tolka det då??? Äsch, jag väljer, helt egoistiskt, att tro på fyllisen.....God bless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0