O,,ooo....here comes the trouble.....

Antingen har vi själva reagerat så eller så har vi varit med om det själva. Ja, vaddå?? Jo, det här med att vi möter någon som vi absolut inte har lust att hälsa på. Det kan vara så att vi kanske inte har tid, har lust eller har ork att möta en viss person. Antingen så springer vi plötsligt över på andra sidan gatan, låtsas leta febrilt i handväskan efter nåt, eller ännu värre....Vi vänder om och går åt andra hållet. Jag tänker inte analysera på djupet vad detta fenomen betyder, men nog är det lite pinsamt...Både för den drabbade och den skyldige. Det verkar inte finnas nån åldersgräns på detta beteende utan alla är inblandade. Ibland kan man inte låta bli att fundera över vad det är som gör att det blir så här?? Vad du vet så kan du inte påminna dig om att du varit elak eller oförskämd mot någon, ändå beter sig personen på detta sätt. Du kanske är på väg till skolan, till jobbet, till doktorn, till kuratorn och så blir du medveten om detta, att ingen vill låtsas vid dig utan undviker dig. Jaa, då blir man lite ledsen i själen. Är man riktigt känslig så börjar man grubbla och grubbla och det är inte hälsosamt. Minns att jag, redan i skolan, brydde mig om de utstötta och lite udda människorna, och det bidrog till att man ibland blev retad. Men jag klarade inte av att se någon vara utanför och ensam, hellre tog jag skiten från andra bara jag lyckats göra en människa glad och mindre ensam. Så är jag även som vuxen. Man måste ge alla en chans, fattig som rik, ung som gammal, sjuk som frisk ( och hur är man som frisk då??) och ful som faan.....jaa, det finns en pärla i oss alla, det gäller bara att upptäcka den. Nää, alla borde ta bort skäms-kudden för ögonen och våga möta varann, inte undvika varann. Även om man har bråttom så har man tid att säga hej, hur mår du?..Sen kan man ursäkta sig att man kan prata mer en annan dag då man inte är i rusning......Tack för ordet och god bless...where ever you are

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0