Se här, Marie, hon på golvet bakar.....

....hon bakar kakor så att det knakar. Hon bakar stora, hon bakar små, hon bakar några med simba  på. Men Marie, ropar en kund, du ligger väl inte på café-golvet och bakar?? Joo, tänk för att jag gör det, min jätte-pepparkaksdeg får inte plats annars. Doften är ljuvlig och jag kavlar och andas in och bara njuter. Mamma, mamma, vakna, va´vem var det??? Sätter mej upp med ett ryck och ser denise hänga över mej. Hjälp vad är klockan?? Har försovit mig, springer som en galning till fiket och ser att bagarn har ställt backarna utanför dörren...Hela dagen kommer att bli förstörd nu, så är det alltid när man försover sej...Börjar plocka upp brödet i backarna och får då se någonting fantastiskt....PEPPARKAKOR!!! Det är hästar, grisar, gummor å gubbar och dom är så fina...Tänk min dröm var sann! Sätter på ugnen och börjar grädda lite lussebullar och jag blir bara så förbannat glad att julen snart är här. Skit samma om det inte kommer någon gäst idag, jag ska i alla fall mysa och gotta mej hela dagen. Jag ska dricka kaffe, äta pepparkakor, lussebullar och sen lösa lite korsord...Det kommer att bli så bra sååå. Och tro på faan...börjar det inte snöa så smått också?? Joo, det är JUUUUligt värre....Hemma har jag redan pyntat allt klart så det är bara att griljera skinkan och köpa julklappar...Jag är alltid tidigt ute med mitt juleri men jag tänder inte granen förräns 1:a advent och ljusstakarna tänder jag imorron...God bless.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0