AFDS: Allt för din Säkerhet

Alla dessa datoriserade säkerhets-system möter mig vart jag än går på  min vandring genom Livet. Jag vet inte när jag såg en manuell dörr senast. Överallt ska man trycka, knappa, föra in ett kort, blippa och blappa och så vips, öppnas dörrar och pengar hoppar direkt in i plånboken. Vilken mardröm för oss som har cellskräck!! Så fort man satt sig i en taxi så blipp, så låses alla dörrar automatiskt och fönstret åker upp med en knapp-tryckning. Och tänk dessa karusell-dörrar som man ska skynda sig in i med en massa människor allt för att inte fastna i den glasförsedda tårtbiten, puh! Tack o lov att det fortfarande finns en del dörrar där det står: Håll knappen intryckt i 5 sek. så öppnas den! Visst, man får stå ut med folks blickar och tissel o tassel, allt för att man inte går på i den normala strömmen. Innan jag går ombord på ett flygplan brukar jag försäkra mig om att dörren verkligen går att öppna inifrån. Flygvärdinnan tittar då på mig och säger: He, he, he...tror inte att du vill att vi ska öppna dörren när vi är i luften....Nää, såklart inte, vad trodde du?? Vart fasiken har alla vanliga handtag tagit vägen!!! Allt verkar vara datorstyrt nu för tiden såå, det kanske är dags att gå i terapi och börja vänja sig av med sina fobier för bättre lär det då aldrig bli.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0