En dag för mycket länge sedan.....

....på den tiden då ica hette Ica fiolen ( kanske den heter så än idag, vad vet jag? ) då utspelade sig denns scen. Jag gick lugnt och strosade bland hyllorna på jakt efter röda prislappar, och då plötsligt får jag syn på en jättestor röd prislapp!! Jag skulle precis ta tag i den då den börjar röra på sig. Nää, det var ingen prislapp utan en Hatt och under den hatten kunde jag skönja lilla tant Anna. - Nämen hej anna, sa jag, hur står det till? Tydligen så skrämde jag henne för hon höll sig hårt i hatten och segnade ner på cementgolvet. - Men käre nån, förlåt om jag skrämde dig, det är ju bara jag, Marie, Birgits dotter. -Oj, jaha, jag kände inte igen dig med så mycket smink, kölla, vad säger Mor om att du är så svart runt ögonen då? Tja, svarar jag, du får väl ringa henne sen och fråga.....När jag sedan efter ytterligare en runda i affären går och ställer mig  snällt och försynt i kön så hör jag ett brak bakom mig. Jag vänder mig om och där ligger Anna i en hög på golvet och ur hatten så ramlade det ut en djupfryst kyckling. Men, men, hade hon verkligen stulit en KYCKLING?? Jahapp, där svimmade hon av i Guds Namn.....Lilla Anna, det är fullt tillåtet att ha en fjäder i hatten men INTE att ha en kyckling under hatten, i alla fall inte en stulen sådan....


                                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0