Slå nollan till.....MARIE

Jaha, huka er gubbar och käringar för nu tar siffrorna över världen! Ja, det var ju tråkigt för lilla mej då, jag som inte har nåt sifferminne. Suck! Ju fler nollor man har desto mer betydelsefull är man, ja, i alla fall om man ser till bank-kontot. Jag kan, till viss del, förstå folk som bråkar om pengar men att man nu skulle börja bråka om telefon-nummer, det har jag mindre förståelse för. " Nä, fy faan, inga 08:or här inte, hö,hö,hö....Siffer-rasist!! Tänk, man går omkring och ser glad ut, nickar vänligt till människor man möter, men STOPP, där går gränsen! Se för sjuttsingen till att inte öppna munnen för då kanske din dröm om ett vänligt bemötande går i kras. Jag menar, det kan ju hända att den du börjar prata med inte gillar den dialekt dom hör. Tänk om du råkade vara på semester i Skåne och du plötsligt blir sjuk. Du kommer in till sjukhuset och dom frågar INTE efter ditt person-nummer utan ditt Telefon-nummer...ähum, det är 88 8...Ursäkta, vi måste ha ditt rikt-nummer först, säger dom. Jaha, säger du dubbelvikt, det är 08- 88...Tack, det räcker...Varsegod, nästa patient! Nä, gud bevars, låtom oss slippa detta scenario....Take care, where ever you are....


                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0