Snälla mamma....

....kan jag inte få 20 kr?? Mamma tittade upp från Dagen och undrade vad jag skulle ha dom till? Öh, köpa sura nappar och chips, sa jag. Ja Mi, om du lovar att inte köpa nån sån där snusk-tidning som Mitt Livs Novell eller starlet!! Nä rå, ljög jag, jag lovar, sa jag och la fingrarna i kors bakom ryggen. Sen sprang jag ut ur porten och hoppade upp på min senapsgula Puch och trampade iväg till Hedmans Kiosk. Det var på den tiden som det inte var nåt tvång på att ha cykelhjälm utan ramlade man av cykeln så hade man tur som inte skadade huvudet mer än man gjorde. Nåväl, jag köpte mina tidningar och sen satte jag mig på morfars veranda och läste. Jag läste om allt det där som unga flickor gör och drömmer om men som i vår familj var syndigt....Det var sååå spännande. När jag väl kommit hem så frågade jag mamsen om jag inte fick sätta upp en ny affisch som jag fått av en kompis. Vad är det för bild på den då, sa hon. Jo, förstår du, det är en popgrupp och dom är jättecoola och alla har den på sitt rum. Få se på den då, sa hon. Jag vecklade upp bilden på Gene Simmonds och KIZZ och jag hörde hur hon drog efter andan och sa : Åh, Jesus...Nä, såna där otäckingar som visar tungan får du INTE ha på väggen. Tänk om Dagmar eller nån råkar få syn på den, det är ogudaktigt. Men snälla mamma, det är INGEN av mina kompisar som har Bröderna Samuelsson på väggen, INGEN!! Kan jag få sätta upp en bild på David Cassidy då? Ja, jo, det kunde jag väl få då....han såg i alla fall anständig ut tyckte mamma och jag tyckte han var såå snygg......sen tog jag belåtet ner affischen på Samuelssons.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0