Vårt vackra Sverige

Hej och välkomna till Marie´s blogg . Här kan du följa min väg genom ett soligt och vackert sommar- sverige. För visst är det ett vackert och färg-rikt land vi bor i. Eftersom jag numera är arbets-befriad och befinner mig mitt emellan 2 jobb, så kan jag ju passa på att förgylla mina dagar med en liten turne i vår gröna, sköna värld. Jag befinner mig just nu i Porrivaara där jag nyss avnjutit en kopp nybryggt kaffe utanför Snorrijokk-kåtan. Vidare så ska jag ta mig ett litet dopp i Kukkolaforsen innan färden går vidare till Mensträsk. Från Mensträsk är det dryga milen till Sexträsk och där är det dags att tanka lilla " östen " ( Min moppe ). Vidare går färden genom Gökböle och Musklippen där dom på Snorrevägen bjuder på underbart, goda kropp-kakor. Snorrevägen ligger vackert belägen invid Rump-sjön och där ser man ända bort till Flatholmen. Från Flatholmen kan man förresten ta båten över till Snopps-borg där dom bl.a har en utställning om Runkarps historia. Vidare åker jag mot Brösta och där får jag lite problem och vet inte vilken väg jag ska ta fortsättningsvis. Det är lika långt till Fjuckby, Kåtebo och Njutånger. Jag bestämmer mig så småningom att strunta i dom väg-valen och puttrar vidare mot Böglarehult istället. Väl framme där så sätter jag mig på värdshuset Horshult och tar en glass. Sedan åker jag vidare genom Pungpinan med siktet inställt på Fittja...men först måste jag passera Handen och Trosa. Så där, nu börjar jag närma mig mina kära gamla hemtrakter igen..Jag susar fram genom Snorrslida, Klitten och Gökadal. Till sist så bromsar jag in på Ryckepungsvägen i Köttkulla...äntligen hemma men oj, oj, oj, vad jag har haft skoj!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0