Vilken Soppa!!!

Åh, vilken show det var igår kväll...temat var 70-tal med 3-rätters middag på anrika Golden Hits. Det var typ 20 år sen som jag var där sist så man kan säga att det var ett kärt gammalt återseende. Vi blev väl bemötta av en supertrevlig värdinna som visade oss till bordet. När vi väl satt oss till rätta så var bordet dukat och soppskålen framme. Åh, tjejer, sa jag till Ebba å Denise, va´lyxigt det känns? Bredvid soppskålen låg en smarrig brödbit och i skålen låg smöret...Jaha, bara att bre på och hugga in då!! Psst, viskade jag till tjejerna, är erat smör lite hårt och klumpigt också?? Ja, jo, det var det! Efter en liten stund kom servitrisen och skulle hälla upp soppa och då undrade hon vart våran potatispure fanns??? Fick vi ingen i skålen??? Ehh, va, stammade jag...var det inte en smörklick som låg i skålen??? Nä, sa hon...det var potatismos som skulle vara i soppan....Gud, vad vi garvade allihop...t.o.m bordsgrannarna garvade och dom förstod inte ens svenska.....Nää, det är som sagt inte ofta man går på restaurang nu för tiden och det är knappt man kan uttala vissa maträtter, än mindre vet man vad det är i dom....Nåja, en trevlig kväll blev det med god mat och riktigt fin underhållning.....take care....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0