Förlåt

Ja, då kröp han till korset, den gode Mr. Nobody, för se nån kändis, det blir han då aldrig igen.  Trodde väl aldrig att jag skulle godta ett sista förlåt, inte efter senaste gången då han gjorde bort sig så fullständigt. Att titta för djupt i mineralvatten-flaskan kan ha en förödande effekt, framför allt om den innehåller 70% vatten!!! Men efter att ha tillbringat hela julhelgen ensam så har han nog haft gott om tid att tänka över sina synder och vem han riktar dom mot. Många oskyldiga människor har fått möta hans burdusa framfart genom både kändis och svensson-djungeln. När han ringde mig så var han from som ett lamm, bääää, Marie, kan du förlåta mig?? Jag är så ensam och du måste förstå att jag mår dåligt av det. Ja, men varför beter du dig som du gör då, då blir man ju ensam?? Marie, jag lovar dig att aldrig säga ett enda dumt ord igen eller vara dum mot någon annan bara jag kan få fira nyår med er, snälla du?? Aha, tänkte jag, du vill ge ditt nyårslöfte INNAN nyår?? Well, well, jag är ju av hårt virke men har ett ödmjukt hjärta så jag vänder andra kinden till ytterligare en gång och godtar förlåtelsen. Jag hör Astrid Lindgrens röst inuti mitt huvud: Han är ju egentligen rar, den arme gossen, men han har ju en del hyss för sig.....Vi säger ja, tack och amen i telefon och jag ska precis lägga på, då kommer det: Men Marie, du måste ju förstå att du kan ju inte se ut och bete dig som en 17-åring när du snart närmar dig 50!! Och sen måste du begripa att du aldrig kommer att bli nån kändis...bla, bla, bla......Halleluja.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0