Fusk-sverige

- Du, du tror inte att du kan vara schysst å skriva ett intyg åt mig att jag jobbar heltid hos dig?? Du förstår, jag tänker skaffa minst 10 barn som ska försörja mig så jag slipper jobba och jag behöver den högsta föräldra-penningen. Kan du?? Åh, vad schysst och du, ringer dom från försäkringskassan så säger du att jag e på kurs eller nåt, ok?? Ska dra ner på stranden nu och sola, sen ska jag bleka tänderna och försöka klämma in en bröstförstoring oxå, men du, vi hörs...





- Ja hej, jag heter Anna Andersson och det är så att jag har fått veta att jag är allvarligt sjuk och kommer förmodligen inte att kunna jobba på ett bra tag och nu undrar jag hur jag ska klara mig rent ekonomiskt. Jag har ju inte haft så hög lön och så? Var god dröj.....var god dröj.....var god dröj....men hallå, jag behöver hjälp.....koppla inte bort mej...snälla.....






Ja, detta kunde vara en rolig historia, men det är det tyvärr inte. Vi läser om det i tidningarna, ser det på tv och hör det av våra grannar dagligen. Det fuskas och smutskastas bland oss människor och vi tar till alla medel som finns för att hjälpa oss sjäva och stjälpa resten. Dom riktigt sjuka får ingen hjälp, varken ekonomiskt eller mänskligt för det har de friska redan fått så det blir tyvärr inget över åt dom som verkligen är i behov av hjälp. Jag blir så arg över detta behandlingssätt av våra medmänniskor. Människor som jobbat å slitit i hela sitt jävla liv och detta blir tacken för dom, kastade på soptippen när dom gjort sitt och inte längre orkar p.g.a sjukdom. Medans andra bara levt på bidrag i hela sitt liv och lyckats med konsten att låtsas och ljuga. Nä, hårdare tag ska det bli, sätt dit alla fuskare och ange alla lögnare och se för fan till att hjälpa dom som är i behov av hjälp.....Basta!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0