Det kostar nästan inget alls!

- Nämen hej marie, jag ringer från ______ och nu är det såhär att jag har ett jätte fint erbjudande till dig gratis...det låter väl bra Marie? Förresten, innan jag berättar mer så vill jag fråga hur gammal du är, ja, skratt, så att jag vet om du passar in i vår ålders-grupp? - Jag är 45 1/2 snart, säger jag. ( men jag känner mig som 3 1/2!!) Ja då så, marie, då är det så här att blaha, blaha, ´blaha......Jag lyssnar förstrött till hans monotona stämma som läser innantill alltmedan jag löser korsord. Få se nu....Ringer alltid i tid och otid 17 bokstäver. Jaa, nu vet jag, det blir telefonförsäljare!  Hallå, Marie, toodelidoo, är du kvar?? Jo, ja, jag är här, svarar jag. Men du, vad kostar´re? Jo, nu är det så här att det är gratis som sagt, det enda du behöver betala är portot. Men jag har inga pengar till portot säger jag, och nu ljuger ju du för mig...du sa ju att det var gratis?? Jo, men produkten är ju gratis...Jag hör hur han börjar sucka och bli lite mer hårdhänt i tonen. Kom igen nu marie, det är klart att du ska slå till...Nä, sorry, men jag har tyvärr inga pengar och inge jobb och min man har lämnat mig och...bla, bla, bla...Hallå, mister, är du kvar?? Nä, nu var det han som la på luren i mitt öra...han orkade visst inte höra på mitt livs historia. Ja, så kan det gå minsann.....


                                                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0