Dra ut 3- betala för 2

-Käftis-akuten, det är Svante! Öh, ja hej, jag heter marie och jag har sån fruktansvärd tandvärk. Jaha, Marie, då ska vi se vad vi har för tider då......kan du komma om 14 dar tror du. VAAA! 14 dar? Men, men, det är ju akuten som jag ringt!!! Jo, he, he, tat lugnt, jag bara skämtade lite, he, he, jag menar...kan du komma om 14 minuter?. Nä, så snabbt kan jag inte ta mig in men jag kan vara där om en halvtimme. Är där prick efter en halvtimme och får komma in efter ytterligare en halvtimme. Då så Marie, säger Svante...kan du gapa riktigt stort. Jag gapar allt vad jag kan och det gör Svante med...Oj, oj, oj, säger han, det här ser inte bra ut. Hm, det är åtminstone 2 tänder som vi tyvärr måste dra ut och nu har du tur Marie, fortsätter han, vi har nämligen ett erbjudande om att du får dra ut 3 tänder men betala endast för 2. Va, skämtar karln?? Men jag behöver väl inte dra ur 3 tänder, det räcker väl med 2?? Jo, säger han, men nu är det så att vi kan inte riktigt se på röntgen-plåtarna exakt vilken tand vi måste dra ut så för säkerhets skull så drar vi ut alla 3. ??? Men kan jag inte få komma tillbaka en annan dag och dra ut den 3:e om jag fortfarande har värk, undrar jag? Nä, tyvärr....erbjudandet gäller endast idag förstår du Marie.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0