Hjärtligen välkomnen.....

...till Frau Schnautzers bak-skolen, ja. Idag jag lären er baken eine schwarzwaldtårten, ja. Först du behöven eine tårtbottnar ja, sen denna dären visp, ja, sen eine bunker. Ja, nu vi igångsätter denna bak, ja. Nu allesammen vi ta å blandar 1 L. Vaniljensåsen ja, med 5 kg. bananen ja. Jag alltid bruken schkalen banan men det går like bra med schkal på. Sen vi tar 3 L. jordgubben och för bäste möjlige reschultat vi schlänger dem i marken och trampen på den. Den blir utsökt sylt, ja. Vidare vi tar 10 L Grädde och vischpen fort å hårt så den stelnen, ja. Ja just, jag glömma den viktigaste ingredienschen, chokkolaaaaaden, hi hi.  Nu vi rören om all sammen till en riktigen schmet
och sen toppar vi på toppen med eine schtrössel, ja. När jag räknen till drain, vi allesammen doppen fingren, ja. Ein...twain....drain....nu, allesammen doppen fringren, sug och njutisch..Vilken mästerverk, ja! Näste vecka jag åter komma till er med denna baken-skola, ja, Auf Widersehn.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0