Jag är inte rädd...jag kan flyga.....

Hej och välkomna till denna Boeing 747 som ska ta er ner till Turkiet och Dalaman. Jag som är Kapten idag heter Hans Vinge och med mig har jag andre-piloten Lagerström.Idag serverar vi ärtsoppa med fläsk och alldeles strax så kommer kabin-personalen att dela ut Minifom-tabletter till er och dom ska ni ta en 1/2 timme innan maten serveras. Endast en åt gången får vistas på toaletten och för dom som inte kan hålla sig så delar vi ut blöjor.  Vid eventuella gasproblem så finner ni gasmasker under era säten. Vidare så vill vi påpeka att ni håller alla mittgångar fria från väskor och stora fötter och annat tjafs. Det är inte troligt, men om vi är tvungna att nödlanda så kom ihåg att  Lagerström måste ha företräde att lämna planet först, alltså, ingen åker rutschkanan före henne! Skulle ni börja känna röklukt i planet så ska ni inte få panik...då är det bara Lagerström som tar sig ett tjuvbloss inne i cockpiten för att lugna sina nerver. När ni hör ett "pling-plong" så betyder det  att ni måste sätta på er säkerhetsbältet för att vi åker in  i ett åsk-oväder över Bulgarien. ( Det åskar, ta mej fan, alltid där). Längst fram i planet så har vi en Turk-väska med alla möjliga medikament för dom som behöver. Vidare så vill vi påminna om att det INTE kommer juice om ni trycker på knappen i taket, det är bara på film som sånt händer. Till sist så vill vi, Lagerström och Vinge, önska er en behaglig resa ner till värmen. Nu ska jag göra Lagerström sällskap och svepa en rejäl whisky så att vi nyktrar till och kan få lite luft under vingarna....ni andra kan ju försöka med Red Bull.....                                                              


                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0