Men kan ni tänka er....

...säger damen med hatten....dom har döpt barnet till Lurik!!!! Kan ni tänka er så förskräckligt, stackars lilla gosse-barn. De andra damerna skakar på huvudet, liksom i samförstånd, och dom ojar och beklagar sig över sina barnbarn och barnbarns-barns namn. Ja,  säger den andra, vet ni vad dom döpt mitt barnbarn till då?? Nää, säger de, jo, Zandor, med zäta!! Det kommer ett sus från deras munnar och jag bara väntar på att dom ska göra vågen också....Men nu ska ni få höra, säger den tredje, hon som ska vara värst, tänka er att min son döpte sin son till Texas, va´!! Texas, sa en utav tanterna, är inte det en stad i Amäricka?? Joo, svarade de andra i kör. Ja, det ska vara så amärikanskt nu för tiden. Varför kan dom inte döpa sina barn till Anna eller Anton istället. Nähää, vet ni vad, har jag sagt till min dotter och svärson, eran pöjk kommer INTE att få det roligt i skolan. Han kommer att bli retad och mobbad för sitt namn, kom det ihåg. Och ni sätter namn på barnen som gamla mormor eller farmor knappt kan uttala, är det snällt det?? Jo, dom nickade i samförstånd och fortsatte sitt ojande...och jag bara fick en alice tegner- låt i huvudet: oj, oj, oj, oj, oj, oj ett sånt besvär man har......Nä, vad säger damerna, avbrytar jag, skulle det inte sitta fint med en påtår nu? ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0