Mr.X och mina gäster!

Ikväll hade jag och X:et bjudit hem ett par bekanta på middag. Det var Smygande Tjädern och hans vackra fru Ridande Maran....Vi har haft en fantastisk kväll och på menyn stod det Flamberad Renpung med Mos och Rönnbärsgele. Vidare så serverade vi extra stark svagdricka att skölja ner maten med. Åh, vilken fantastisk kväll vi har haft, jag menar, det var ju några år sedan som vi senast sågs, närmare bestämt 1878...Jag måste väl ändå säga att det var rena turen att inte grannkäringa kom å knackade på just då när vi hade främmande för då hade skvallret gått i byn. Jag menar, där satt jag ensam vid ett bord, dukat för 4 pers. och hur sjutton ska en vanlig döing fatta det här med att jag umgås med andar??? Fan, folk tror ju att jag ser hjärnspöken om jag sitter och pratar med mig själv!! Nåväl, vi fick vara ifred ikväll och innan vi skiljdes åt så gick vi ut i månskenet och dansade med vargarna....Nu strax ska jag och X:et krypa ner under vår björnfit...jag menar björnfäll för att få några timmars sömn innan vi ska mötas i vår seans tidigt på morgonen...Skicka gärna handskrivna brev till mig nån gång istället för mejl...har så svårt att tro på det här med data och internet och det virituella, öh, heter det så?? Sköt om er nu och ta emot era skyddsandar så sover ni gott....Pascus Viscum...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0