Attjooooo!

Nämen hej, får jag slå mig ner och äta min gröt tillsammans med dig? Gubben tittar upp från sin tidning och säger: visst, vad trevligt, sätt dig du. Han rättar till sina glasögon och så börjar han prata, oavbrutet. Jag slurpar i mig havregrynsgröt, lyssnar, nickar och äter lite till. Men vad nu då, det börjar kittla i näsan. Innan jag vet ordet av så har jag nysit innan jag hunnit svälja all gröt jag hade i munnen. Fan, fan, fan, hela gubben är full med gröt, glasögon, kavaj, ansiktet, allt är täckt med denna äckliga smörja som ofrivilligt lämnat min mun. F´låt stammar jag, rusar iväg och hämtar disktrasa, servetter och rent vatten. Hur mycket blir jag skyldig, undrar jag. INGET, fräser han, men trevligt, det var det ta mej fan inte!! Hädanefter hoppas jag att du håller dig inne i köket så inte detta upprepas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0