Tack....

Igår var det, som alla vet, Semmeldagen OCH Kvinnodagen. Men jag tänker INTE prata om kvinnodagen utan om Semmeldagen. Den dagen berörde mig mest....Jag hade laddat upp med hundratals (!) Semlor, nä, men ett tjugotal då, på mitt lilla café och jag bara väntade på alla Semmelälskande svenskar som skulle invadera fiket. Klockan gick och ingen kom...märkligt, tänkte jag. Jag skulle precis fylla på mjölk till kaffet då jag upptäckte att jag knappt hade nån mjölk kvar och det måste jag ju ha ifall någon får för sig att dom vill ha en hetvägg. Glad i hågen skyndade jag till Ica och där var det fullt med folk. Jag banade mig väg fram genom folkmassan och fick så förklaringen till denna massinvasion. Ja, just det...Ica BJÖD på semlor. Jippi, wow, applåder....visst var det väl fint av Ica att bjuda på gratis semlor, men jag kände ett stygn av besvikelse att dom gjorde så mot mig och mitt lilla café. Måste erkänna att dom där gästerna skulle jag ha behövt...jag har inte en möjlighet än att kunna bjuda på några gratissemlor....Jag har ju fan knappt råd att baka dom ju....Nä, ska jag vara ärlig så är jag riktigt förbannad nu. Snacket om att vi ska stödja dig och ditt lilla fik var inget annat än ett stödord....Då gör man inte på det sättet...Fy Skäms!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0